سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهرش بنت الهدی صدر

شهید آیت الله محمدباقر صدر در 25 ذیقعده 1353 ه . ق در خانواده ای اهل علم و تقوا در شهر کاظمین به دنیا آمد . در کودکی پدر خود را از دست داد و در نوجوانی همراه برادرش عازم نجف اشرف شد و در حوزه این شهر به تحصیل علوم اسلامی پرداخت و به درجه اجتهاد رسید . آنگاه به تربیت شاگردان و عرضه تحقیقات علمی خود پرداخت . ایشان علوم اسلامی را با سبکی نو و با تحقیقات انجام یافته لازم مطرح کرده و به مسائل روز و مبتلا به جامعه اسلامی می پرداختند و سیستم آموزشی جدیدی را در جهت اصلاح و پویایی حوزه بینان نهادند تالیفات بسیار گرانبهای ایشان در علوم و زمینه های مختلف از جمله اقتصاد ، فلسفه ، تاریخ ، بانکداری و ... حکایت از نبوغ و تبحر ایشان در علوم مختلف دارد. ایشان با شروع نهضت اسلامی در ایران در سال 1342 شمسی با موضعگیری قاطع به حمایت از حضرت امام پرداختند و پس از تبعید امام به نجف رابطه نزدیکی میان این دو عالم بزرگوار برقرار گردید . بدنبال پیروزی نهضت اسلامی در ایران در ........ 

  ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/3/9ساعــت 11:20 صبح تــوسط آخرین سرباز | نظر
شهادت آیتالله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه

شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح در سال 1307، در خانواده‌ای روحانی در همدان متولد شد. پس از فراگیری مقدمات، راهی قم شد و در محضر بزرگانی چون امام خمینی، علامه طباطبایی و .. استفاده نموده و خود مدرسی بزرگ در حوزه گردید. ایشان در حالیکه استادی بزرگ در قم بودند، پا به عرصه دانشگاه گذاشته و تا درجه دکترا ادامه تحصیل دادند. شهید مفتح که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی، از هم را با تمام وجود احساس کرده بود، ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرار داد و در کنار آموزش و تدریس و تربیت نیروهای جوان به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت. در سال‌های 1340 تا 42، سخنرانی‌های او در شهرهای مختلف در روشن ساختن مواضع نهضت اسلامی و افشای چهره

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/3/9ساعــت 11:18 صبح تــوسط آخرین سرباز | نظر
انقلاب اسلامی به روایت تصویر

 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 90/3/9ساعــت 11:12 صبح تــوسط آخرین سرباز | نظر
معنویت در انقلاب اسلامى

مشب میخواهم درباره سومین رکن از ارکان انقلاب اسلامى‏یعنى رکن معنویت‏سخن بگویم. اگر دقت کرده باشید این مسئله‏که جامعه بشرى بدون آنکه هیچگونه معنویتى داشته باشد قابل‏بقاء نیست،منکر و مخالف ندارد.حتى مکتبها و پیروان مکتبهائى‏که مادى فکر میکنند و جهان را و جامعه و حرکات آنرا مادى‏تفسیر میکنند،اعتراف دارند که جامعه به نوعى از معنویت نیازمنداست.باید ببینیم مقصود از این معنویت که مورد قبول همه،حتى‏مادیین است چه معنویتى است و راه تحصیل آن چیست؟میتوان‏گفت معنویت در این حد که همه آنرا قبول دارند،یک مفهوم منفى‏است.یعنى منظور از آن،نبودن یک سلسله از امور است،اگر جامعه‏انسانى و افراد آن به مرحله‏اى برسند که خود پرست،خودخواه وسودجو نباشند،تعصب نژادى،منطقه‏اى و حتى مذهبى نداشته‏باشند،این نیستیها به عنوان معنویت‏به حساب میآیند.براساس این‏تلقى از معنویت اگر این قیدها نباشد،در آنصورت افراد جامعه‏بشرى همه برادروار بصورت‏«ما»زندگى خواهند کرد و«منیت‏» بکلى از بین میرود.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/3/8ساعــت 11:21 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
ماهیت و عوامل انقلاب اسلامى ایران

انقلابها از این جهت درست‏شبیه یک بیمارى است که درموارد مختلف آثار و علائم متفاوت و مختلفى نشان میدهد،امایک طبیب و پزشک میفهمد که همه این علائم مختلف و متفاوت و همه این نشانه‏ها و آثار که بظاهر مختلفند یک ریشه بیشترندارند.این آقایان میگویند در همه انقلابها،در واقع نارضائیها درنهایت امر بیک نارضائى برمیگردند خشم‏ها نیز همگى بیک خشم،و آرمانها نیز همگى بیک آرمان منتهى میشوند.تمام انقلاب‏هاى‏دنیا در واقع انقلاب‏هاى محرومان است علیه برخوردارها.ریشه‏همه انقلابها در آخر بمحرومیت‏برمیگردد. (6)

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/3/8ساعــت 11:18 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
ماهیت و عوامل انقلاب اسلامى ایران

بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز سخن به مضمون یک آیه از آیات کریمه قرآن اشاره‏میکنم که در حکم دیباچه این بحث‏خواهد بود.خداوند رحمان‏در سوره مبارکه مائده میفرماید:

الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم و اخشون... (1)

آیه خطاب به مسلمانان میفرماید:اکنون دیگر کافران ازدین شما نا امید شده‏اند.آنها ناامیدند از اینکه بتوانند با دین شمامبارزه کنند.دشمنان شما شکست قطعى خورده‏اند و دیگر از ناحیه آنها خطرى شما را تهدید نمیکند.اما امروز که روز پیروزى است‏باید از چیز دیگرى ترس داشته باشید و آن ترس از منست.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/3/8ساعــت 11:17 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
تهاجم فرهنگى بزرگترین خطر انقلاب

اگر کسى بگوید که فرهنگ مطلقاً خوب و بد ندارد یا بگوید که تهاجم فرهنگى یک ضرورت اجتماعى است و نمىتوان با او مقابله کرد ما با او بحثى نداریم. با پذیرفتن پیش فرضهایى که بیان شد برداشت ما این است که جامعه انقلابى و اسلامى ما با بزرگترین خطر در دوران حیات خود مواجه است. دشمنان ما از همه راههاى ممکن براى به زانو در آوردن و نابود کردن جامعه انقلابى ما مأیوس شده اند، به غیر از راه فرهنگى. آنها با تمام توان کوشیده و مىکوشد تا با فرهنگ این جامعه مبارزه کنند و آن را از بین ببرند; چون اگر فرهنگ عوض شود همه چیز جامعه عوض مىشود.

  ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/3/8ساعــت 11:16 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
کاسبی جدید فیسبوک

 

به نقل از هافینگتون پست، مدیران سایت فیس بوک برنامه ای محرمانه را در دست اجرا داشته اند که بر اساس آن اطلاعات حساس شخصی کاربران خود شامل آدرس دقیق آنها و شماره تماس هایشان را در اختیار گردانندگان وب سایت های ثالث قرار داده اند.

 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 89/12/15ساعــت 1:10 صبح تــوسط آخرین سرباز | نظر
روحانیت و انقلاب اسلامى

مشب در نظر دارم درباره روحانیت و انقلاب اسلامى ایران‏بحث کنم.این مسئله از دو جنبه قابل بحث است،یکى مربوط به‏گذشته و آن اینکه روحانیت در این انقلاب چه سهمى داشته و چطورشده که به قول بعضى از آقایان،روحانیت اینچنین انقلابى شد وانقلابى از کار درآمد،و دیگر در رابطه با نقش روحانیت در آینده‏انقلاب اسلامى ایران.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در دوشنبه 89/11/18ساعــت 1:5 صبح تــوسط آخرین سرباز | نظر
نهضت تنباکو نقطه عطفی در تاریخ سیاسی شیعه

 

علما در جریان مشروطه‌ اختلاف مبنایی که برخی روشنفکران آن را ادعا کره‌اند نداشته و در برخی مصادیق و تحلیلها شرایط با یکدیگر در تعارض بوده‌ است لذا این تحلیل که نظر مرحوم شیخ و به تبع آن نظر برخی فقهای بعدی ـ مانند امام خمینی ـ نظرات شاذ فقهی بوده است نادرست به نظر می‌رسد.در نتیجه باید اذعان داشت که سیر تفکر سیاسی شیعه همواره با مبنای واحد و با توجه به شرایط بروز اجتماعی در طول تاریخ شیعه وجود داشته است چه در زمانی که شیعه تحت فشار خلافت عباسی بوده و چه در زمان صفویه و بعد از آن‌ که منتهی به انقلاب اسلامی شد.

+ نوشته شـــده در یکشنبه 89/11/17ساعــت 5:59 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
   1   2      >