سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگاهی به علل و زمینه های تسخیر لانه جاسوسی(بخش اول)

اشغال سفارت آمریکا در تهران و به گروگان گرفتن کارکنان آن در 13 آبان 1358 از جمله رویدادهایی است که هرچند در بستر انقلاب اسلامی اتفاق افتاد اما خود منشاء آثار انقلاب‌گونه‌ی داخلی و اثرگذاری‌های عمیق در روابط ایران با دولت‌های دیگر خصوصاً آمریکا گردید. این حادثه برخلاف آن که بعضی آن را ناشی از شور و هیجان احساسی انقلابیون یا تأثیر نظرات چپی و ضد امپریالیستی بر جوانان آ‌ن دوره می‌دانند دارای زمینه‌ها و اسباب کاملاًمعقول و طبیعی است و با توجه به دلایلی که در ادامه ذکر خواهند شد نه تنها دور از ذهن نبوده بلکه محتمل به نظر می‌رسیده است. قسمت اصلی و در عین حال کوتاه بحث به عنوان مقدمه بیان شده و قسمت‌های بعدی در واقع مدارک و شواهدی در جهت اثبات مطلب مقدمه هستند

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 89/11/17ساعــت 5:57 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
? تاکتیک عملیات روانی غرب برای مصادره انقلاب مصر و تونس

 

آنچه این روزها توجه افکار عمومی را بخود جلب کرده، سیاست‌های دوگانه رسانه‌های نظام سلطه در انعکاس تحولات حاصل از انقلاب تونس و مصر است که سعی دارند به نوعی حرکت به سمت دمکراسی خواهی جلوه دهند.

نحوه پرداختن رسانه‌های غربی به تحولات مصر و تونس سؤالات بسیاری در خصوص اصول و قوانین آن رسانه‌ها درباره یاری رساندن به حقوق ملت‌ها در دستیابی به آزادی و دموکراسی برانگیخته است.

  ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در یکشنبه 89/11/17ساعــت 5:32 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
<      1   2