سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاسبی جدید فیسبوک

 

به نقل از هافینگتون پست، مدیران سایت فیس بوک برنامه ای محرمانه را در دست اجرا داشته اند که بر اساس آن اطلاعات حساس شخصی کاربران خود شامل آدرس دقیق آنها و شماره تماس هایشان را در اختیار گردانندگان وب سایت های ثالث قرار داده اند.

 

مسئولان این سایت علیرغم انتقادهای تندی که در مورد بی توجهی به حریم شخصی کاربران از آنها به عمل آمده، باز هم از رویه غلط خود دست برنداشته اند و به طمع کسب پول و درآمد از اطلاعات شخصی کاربران، حاضر شده اند داده هایی را که آنان در این سایت وارد کرده اند به حراج بگذارند.

فیس بوک به تازگی مورد انتقاد تند گروه های مدافع حقوق مدنی و شهروندان عادی قرار گرفته و کار بدانجا رسیده که حتی سناتورها و نمایندگان کنگره هم از این سایت انتقاد کرده اند.

چندی قبل دو نماینده جمهوری خواه و دموکرات کنگره به نام های "ادوارد مارکی" و گجو بارتون" با ارسال نامه ای برای مارک زوکربرگ، رئیس فیس بوک در مورد انتقال اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی به سایت های ثالث اظهار نگرانی کرده و از وی خواستند در این مورد دقت بیشتری به خرج دهد.

با این حال مشخص شده که درک مدیران فیس بوک از حریم شخصی متفاوت با اکثریت مردم و متخصصان است و آنها به طرق مختلف اعم از استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای رایانه ای و حتی به صورت مستقیم در جهت انتقال و سرقت این اطلاعات بادآورده تلاش می کنند.
به نظر کارشناسان عدم استفاده از فیس بوک بهترین راه برای درامان ماندن از اقدامات مخرب آن است.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 89/12/15ساعــت 1:10 صبح تــوسط آخرین سرباز | نظر