سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بررسی یک جریان هالیوودی؛ امریکا علیه امریکا

برای درک بهتر، سه فیلم انتخاب کرده‌ام، با یک پیام واحد. برای اینکه حافظه‌ی خوانندگان جوان را بیشتر درگیر این بحث کنم، سه فیلم آشناتر را انتخاب کرده‌ام: رقصنده با گرگ (کوین کاستنر ـ 1990)، آخرین سامورایی (ادوارد زوییک ـ 2003) و آواتار (جیمز کامرون ـ 2009).

 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 89/11/16ساعــت 11:59 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
چرا صهیونیست ها نمی توانند سید حسن را ترور کنند؟

اخیرا چند رسانه بین المللی از ایجاد چندفرصت موساد برای ترور"سید حسن نصرالله" خبر دادند. حال با توجه به اینکه این امر از از اهداف همیشگی رژیم صهیونیستی است، این سوال پیش می آید که موساد چرا تاکنون نصرالله را مانند دبیرکل پیشین حزب الله، حاج عماد مغنیه یا سران حماس ترور نکرده است؟

به گزارش "تابناک"، آن زمان که "سید عباس موسوی" دبیرکل پیشین حزب الله به همراه چند تن از همراهان و نیز همسر و فرزندش در روز 28 بهمن 1370 در مسیر بازگشت از مراسم یادبود هشتمین سالگرد شهادت شیخ راغب حرب در جبشیت لبنان توسط قوای صهیونیستی به شهادت رسید، همه به این باور رسیدند که حزب الله مسیر سختی را برای ادامه حیات سران خود در پیش دارد و تل آویو مقامات آتی حزب الله را نیز آسوده نخواهد گذاشت.

از زمان ترور سید"عباس موسوی" دبیرکل پیشین حزب الله در فوریه 1992 تاکنون، رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی برای ترور سید حسن نصر الله فرو گذار نکرده است.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 89/11/16ساعــت 11:50 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
تمام دوستان فعال در جنگ نرم بخوانند....خیلی مهم!!!!

 

این روزها زیاد از جنگ نرم می شنویم و از لزوم حضور در آن. با این وجود در خیلی جاها فعالیت‌های سطحی یا فعالیت‌های بی‌نتیجه‌ای را شاهدیم یا این‌که نتیجه‌ای که باید، گرفته نمی‌شود از کارها. معمولاً این نقایص را ربط می دهیم به عوامل دیگری غیر از خودمان و فعالیت‌مان. جنگ نرم، امروز به اصطلاح کلیشه‌ای شده‌ای بی‌معنا یا حتی با معنایی معکوس تبدیل شده است. بسیاری از تبلیغات در زمینه جنگ نرم، توسط دولت و نهادهای دولتی انجام می‌شود. ولی اگر اندکی در روی‌کرد دولتی توجه کنیم می‌بینیم که نگاه دولتی اصولاً با جنگ نرم هم‌خوانی ندارد. نگاه ما در این نوشته هم بیشتر به فعالیت‌های مردمی است. اما طبیعتاً حضور دولت در این معادله بی تاثیر نیست. قصد بر تکیه روی مصادیق نیست اما برای آن‌که بحث زیاد پراکنده نشود در موارد لازم به‌طور خاص فعالیت‌های سایبری به‌عنوان مصداق ذکر می‌گردند.

 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 89/11/16ساعــت 8:46 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
تکیک شایعه در جنگ نرم

شایعات انتقال شفاهی پیام هایی هستند که برای برانگیختن باور مخاطبان و همچنین تاثیر در روحیه آنان ایجاد می شوند. مطالب کلی شایعه باید حول محورهای اساسی و مهمی باشد که مخاطب نسبت به آن حساسیت بالایی دارد

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 89/11/16ساعــت 8:15 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
گزارش ویژه مشرق از پشت پرده آزمایشگاه فضایی + عکس (برای اولین با

در آستانه رونمایی از دستاوردهای جدید فضایی کشور و پس از افتتاح رسمی مرکز آزمایشگاه های فضایی، گزارش مشرق با تصاویری که برای اولین بار منتشر می شود، دستاوردهای این عرصه بسیار مهم را بیشتر معرفی می نماید.

 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 89/11/16ساعــت 1:25 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
چه کسی سازمان ملل را اداره میکند؟

در سند "دکترین نیروهای مسلح آمریکا" نموداری است که در ترسیم مرکز عملیات نظامی – غیرنظامیCMOC ، سازمان ملل به عنوان یکی از بازوهای ارتش آمریکا و از یگان های تحت امر آدمیرال مایکل مولن محسوب شده است.

 

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 89/11/16ساعــت 1:4 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
فیلم «سرآغاز» آغازی دیگر بر جنگ نرم

جنگ نرم فیلم سرآغاز

فیلم «سرآغاز» با تأثیرگذاری به سبکی جدید بر ذهن مخاطب، او را وارد عوالمی می کند که دیگر تفاوت خیال و وهم را از واقعیت نمی تواند تشخیص دهد و این آغاز استعماری جدید در عالم حقیقت است و ابزار جدید جنگ نرم محسوب می شود.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 89/11/16ساعــت 12:55 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
بزرگترین تولید کننده فیلمهای زد اسلامی اینه...بیا خفتش کن!!1

صندوق کلاریون یک نهاد اسرائیلی آمریکایی است که با ساخت فیلم های جنجالی، ایران ستیزی و اسلام ستیزی را در آمریکا بویژه دانشگاه ها ترویج می کند.

  ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 89/11/16ساعــت 12:51 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
ته توی این برج قوامنو در آوردیم...بیا بخون

برج قوامین از نمونه های تلخ تقلید در معماری ایران است که از ساختمان لیبرتی فیلادلفیای آمریکا تقلید شده و فرم آن فاقد زمینه گرایی در معماری است و اسپر یا هرم تاج آن با معماری ایرانی و اسلامی تناقض دارد.

ادامه مطلب...

+ نوشته شـــده در شنبه 89/11/16ساعــت 12:47 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
آیا اخوان المسلمین بر ضد سخنان رهبر انقلاب موضع گیری کرده اند

بر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های  دیروز نماز جمعه تهران، به صورت مفصل به تحولات جاری در منطقه شمال آفریقا و کشورهای عربی - اسلامی پرداختند و مردم مصر را به هوشیاری فرا خواندند.

بلافاصله بعد از این سخنان مهم که بخشی از آن نیز به زبان عربی ایراد شد، سایت های ضد انقلاب و مخالف از جرس گرفته تا بی بی سی فارسی به انعکاس مطلبی پرداختند و مدعی شدند اخوان المسلمین نسبت به سخنان رهبر معظم انقلاب موضع گیری کرده و اسلامی بودن قیام مردم مصر را رد کرده اند.

اما فارغ از پرداختن به رویکردهای سیاسی و جهت گیری های دینی اخوان المسلمین، در این مجال تنها به بررسی منبع این خبر خواهیم پرداخت.

یک بررسی ساده در سایت الکسا روشن می سازد، سایتی که این رسانه های ضد نظام از آن با عنوان سایت انگلیسی اخوان المسلمین از آن نام می برند، دارای رتبه 196 هزار در این سایت است که نشان می دهد این سایت جایگاه جدی در میان سایت های اینترنتی ندارد.

از سوی دیگر پایگاه رسمی اخوان المسلمین که در سایت الکسا دارای رتبه 13 هزار است، هیچ نشانی از بیانیه ای که این سایت ها از آن نام می برند ندارد و آخرین بیانیه اخوان المسلمین متعلق به تاریخ 28 صفر یعنی پنج شنبه است. همچنین در این سایت هیچ نشانی از امکان دسترسی به نسخه انگلیسی وجود ندارد.

به عبارت دیگر به نظر می رسد رسانه های ضد انقلاب بار دیگر دچار گاف شده اند و برای رسیدن به اهداف خود به جعل مطلب و سایت روی آورده اند.

تتمه

برخی دوستان تذکر دادند که این سایت جزو سایت های مورد تایید اخوان بوده و به آن لینک شده است. با تشکر از این تذکر باید به مطلب بالا اضافه کنم که علی رغم این مطلب هنوز در سایت اصلی و عربی این تشکل خبری از این بیانیه یا جوابیه حتی به اشاره وجود ندارد.

علاوه بر اینکه به نظر می رسد آنچه در سایت مذکور از قول اخوان نوشته شده است با آخرین بیانیه این تشکل که روز گذشته صادر شده در تناقض است. در بیانیه پنج شنبه این گروه آمده است: «اخوان المسلمین بر همراهی کامل خود با خواسته روشن مردمی تاکید می کند که (حکومت) مصر باید دولتی مدنی و دموکرات دارای ریشه های اسلامی باشد...»

و با تمام اینها روی سخن این نوشته نسبت به دوستان هوادار نظام است که در اینگونه موارد دقت بیشتری داشته و در دام ترفندهای تبلیغاتی دشمنان نیفتند.


+ نوشته شـــده در شنبه 89/11/16ساعــت 12:40 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر
<      1   2   3   4      >