سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
? راهکار بنیاد هریتج به اوباما

 

 

در حالیکه تمامی‌ چشم‌ها به خشونت‌های سیاسی در مصر است، دولت “باراک اوباما ” رئیس‌‍ جمهوری آمریکا در این شرایط بحران سخت تلاش می‌کند و در تلاش برای رهبری رویدادهای سریع الوقوع در مصر است.

 

? راهکار بنیاد هریتج به اوباما

< type="text/java">// // window.addEvent("domready", function() {Element.implement({reflect:function(b){var a=this;if(a.get("tag")=="img"){b=$extend({height:0.33,opacity:0.5},b);a.unreflect();function c(){var i,f=Math.floor(a.height*b.height),j,d,h;if(Browser.Engine.trident){i=new Element("img",{src:a.src,styles:{width:a.width,height:a.height,marginBottom:-a.height+f,filter:"flipv progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity="+(b.opacity*100)+", style=1, finishOpacity=0, startx=0, starty=0, finishx=0, finishy="+(b.height*100)+")"}})}else{i=new Element("canvas");if(!i.getContext){return}try{d=i.setProperties({width:a.width,height:f}).getContext("2d");d.save();d.translate(0,a.height-1);d.scale(1,-1);d.drawImage(a,0,0,a.width,a.height);d.restore();d.globalCompositeOperation="destination-out";h=d.createLinearGradient(0,0,0,f);h.addColorStop(0,"rgba(255, 255, 255, "+(1-b.opacity)+")");h.addColorStop(1,"rgba(255, 255, 255, 1.0)");d.fillStyle=h;d.rect(0,0,a.width,f);d.fill()}catch(g){return}}i.setStyles({display:"block",border:0});j=new Element(($(a.parentNode).get("tag")=="a")?"span":"div").injectAfter(a).adopt(a,i);j.className=a.className;a.store("reflected",j.style.cssText=a.style.cssText);j.setStyles({width:a.width,height:a.height+f,overflow:"hidden"});a.style.cssText="display: block; border: 0px";a.className="reflected"}if(a.complete){c()}else{a.onload=c}}return a},unreflect:function(){var b=this,a=this.retrieve("reflected"),c;b.onload=$empty;if(a!==null){c=b.parentNode;b.className=c.className;b.style.cssText=a;b.store("reflected",null);c.parentNode.replaceChild(b,c)}return b}});$$("img").filter(function(img) { return img.hasClass("reflect"); }).reflect({ height:0.33, opacity:0.5});
});
//
]]>

اندیشکده هریتج در ارائه راهکار به دولت اوباما توصیه کرد که تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد و حتی دور جدیدی از تحریم‌ها علیه دولت ایران تعبیه کنند. این بنیاد تصریح کرد که آمریکا موظف است از مخالفان ایران حمایت کند.

اتاق فکر "هریتیج"

اتاق فکر "هریتیج"

* واشنگتن بیش از آنکه بر منافع حیاتی آمریکا در خاورمیانه تلاش کند بر رخدادهای میدان التحریر متمرکز شده است

مشکل واشنگتن این است که کاخ سفید بیش از آنکه بر اعمال رهبری واقعی به عنوان یک رئیس‌جمهوری و متمرکز شود و برای منافع حیاتی طولانی مدت آمریکا در خاورمیانه تلاش کند، از نزدیک بر رخدادهای میدان التحریر متمرکز شده است.

اندیشکده هریتج ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه تصریح کرد که “باراک اوباما ” باید با اعمال یک رهبری پر از انرژی و ادامه تعامل به شیوه صحیح منافع آمریکا را حفظ کند و هم فرصت برای آزادی، امنیت و فرصت‌های اقتصادی در منطقه را تقویت کند و این امر بسیار بهتر از آن است تا به نظر برسد که آمریکا در نزاع بر سر قدرت در خیابان‌های قاهره مرتبط است.

* ? اقدام مهمی که باید در دستور کار اوباما قرار گیرد

این اندیشکده آمریکایی وجود ? اقدام مهم را در دستور کار اوباما بسیار لازم و ضروری دانست که شامل تمرکز بر مسئله ایران، تعهد به حفظ عراق باثبات و آزاد، تأکید بر همکاری نزدیک استراتژیک با رژیم صهیونیستی، حضور فعال در لبنان و حمایت از ارتش مصر به منظور حفاظت از یک دولت انتقالی در این کشور می‌شود.

*آمریکا پیشرفتی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران کسب نکرده است

هریتج تأکید کرد که آمریکا نباید تمرکز بر روی مسئله ایران را از دست دهد زیرا گرچه برخی اشکالات فنی موجود، تأخیری در برنامه هسته‌ای ایران به وجود آورده است اما واشنگتن نمی‌تواند از این بابت درباره موضوع هسته‌ای ایران خشنود باشد.

*آمریکا باید از مخالفان ایران حمایت کند

اندیشکده هریتج در ارائه راهکار به دولت اوباما توصیه کرد که تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد و حتی دور جدیدی از تحریم‌ها علیه دولت ایران تعبیه کنند. این بنیاد تصریح کرد که آمریکا موظف است از مخالفان ایران حمایت کند.

*آمریکا از نفوذ ایران در کشور عراق جلوگیری کرده و قوی‌ترین نیروی نظامی ممکن را در عراق حفظ کند

این اندیشکده از آمریکا خواست تا به طور محکم به حفظ یک عراق باثبات و آزاد متعهد باشد. عراق یک کشور آشفته است که نیاز به توجه بسیار بالایی دارد و پیشرفت‌های سیاسی بسیار کند بوده است. آمریکا باید با صبر و حوصله در کنار دولت عراق بماند و از ارتش و پلیس این کشور حمایت کند و خدمات بهتری به مردم عراق ارائه دهد و میان کردها و اعراب میانجیگری کند و از نفوذ ایران در کشور عراق جلوگیری کند. آمریکا باید قوی‌ترین نیروی نظامی ممکن را تا پایان ????، زمانی‌که زمان عقب‌نشینی آنها فرا رسید در عراق حفظ کند.

*اسرائیل به تنها همپیمان مطمئن آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده است

*دولت اوباما باید به تلاش‌های خود برای احیای مذاکرات سازش ادامه دهد

هریتج ضمن تأکید مجدد بر نیاز همکاری نزدیک استراتژیکی آمریکا با اسرائیل، گفت که عدم ثبات سیاسی که در هفته‌های اخیر در خاورمیانه به وجود آمده است بر این واقعیت تأکید دارد که اسرائیل تنها هم‌پیمانی در خاورمیانه است که آمریکا می‌تواند بر روی آن حساب کند.

دولت اوباما باید به تلاش‌های خود برای احیای مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین ادامه دهد اما باید با لغو ضرب‌الاجل یک ساله برای رسیدن به توافقنامه صلح و همچنین اعمال فشار غیرسازنده برای توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی که تنها تشکیلات خودگردان را ترغیب به عقب نشینی و کناره‌گیری از مذاکرات با رژیم صهیونیستی می‌کند، دست بکشد و به جای اعمال فشار در خصوص شهرک سازی، واشنگتن باید اقدامات اعتمادسازی انجام دهد و رفاه فلسطینیان در کرانه باختری را برجسته کند.

*حضور آمریکا در لبنان فعال باشد

اندیشکده هریتج به دولت اوباما توصیه کرد که حضوری فعال در لبنان داشته باشد و آمریکا باید از مسیحیان و سنی‌ها در مقابل حزب‌الله حمایت کند و از دادگاه “رفیق حریری ” نخست‌وزیر سابق لبنان حمایت کند.

*ارتش مصر نباید از حسنی مبارک حمایت کند

این اندیشکده آمریکایی در پایان توصیه کرد که آمریکا باید از ارتش مصر به منظور حفاظت از یک دولت انتقالی در این کشور حمایت کند.

به گفته این اندیشکده اگر ارتش مصر به حمایت از “حسنی مبارک ” رئیس‌جمهوری مصر ادامه دهد، ممکن است در ارتش این کشور تفرقه به وجود بیاید برخی از اعضای ارتش مصر به مردم معترض و خشمگین مصر بپیونددند و بهتر است که حسنی مبارک استعفا داده تا جو متشنج سیاسی در مصر آرام شده و آمریکا باید اطمینان حاصل کند که کمک نظامی سالیانه ??? میلیارد دلاری به مصر در جهت حمایت از مردم مصر و آزادی بیان آنها صرف می‌شود.


+ نوشته شـــده در یکشنبه 89/11/17ساعــت 5:30 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر