سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جزئیات فعالیتهای جاسوسی آمریکا علیه ایران در نیویورک

آسوشیتدپرس

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به بررسی فعالیت‌های جاسوسی که به ویژه از سوی سازمان سیا و پلیس فدرال آمریکا در زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران صورت می گیرد، پرداخته است 

به گزارش گرداب، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: هنگامی که "محمود احمدی نژاد"، رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کرد، دیپلمات‌های آمریکایی از اظهارات وی در این جلسه غافلگیر نشدند.
 
این گزارش افزود: هیئت آمریکایی به محض شروع سخنرانی احمدی نژاد جلسه را ترک کردند و حتی از پیش نیز بیانیه ای را علیه این سخنرانی آماده کرده بودند، گویا از ابتدا می دانستند که رئیس جمهوری ایران قرار است در رابطه با چه موضوعاتی سخنرانی کند.
 
آسوشیتدپرس گزارش خود را اینگونه ادامه داد: خروج هیئت آمریکایی از این نشست به یکی از حقایق شناخته‌ شده و در عین حال به ندرت مطرح شده درباره سازمان ملل اشاره دارد؛ این حقیقت که این سازمان بین المللی که به اسم صلح و امنیت بنیان نهاده شد، همچنین سرچشمه اصلی عملیات‌های محرمانه و جاسوسی است؛ جایی که افراد ممکن است به خوبی به شما گوش دهند، اما در عین حال ایمیل‌های شما را زیر نظر دارند و یا سخنرانی‌های شما را پیشاپیش می خوانند.
 
این گزارش در ادامه تأکید کرد: شروع مجمع عمومی هر ساله در حقیقت آغازگر بازی‌های قهرمانی لیگ برنامه‌های جاسوسی سازمان ملل است. رهبران خارجی با هیئت هایی از مقامات امنیتی و معاونان خود به سازمان ملل می‌آیند که بسیاری از آنها برای انجام دیپلماسی به اینجا نیامده‌اند. آنها مأموران اطلاعاتی هستند و به جای انجام امور مربوط به دیپلماسی آمده اند تا عواملی را در هتل ها و کافی شاپ های آرام در اطراف شهر به خدمت بگیرند و به انجام امور جاسوسی و اطلاعاتی بپردازند.
 
آسوشیتدپرس همچنین تصریح کرد: در حالی که دیپلمات‌ها در داخل سازمان ملل اغلب خبرساز می شوند، مأموران اف بی آی، به دنبال جاسوسان در سراسر این شهر می گردند. وکلای وزارت دادگستری آمریکا درخواست صدور احکام مربوط به مجوز استراق سمع را از قضات آمریکایی درخواست می کنند و سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نیز به دنبال خارجی‌هایی می گردد که ممکن است برای انجام اقدامات جاسوسی متقاعد شوند.
 
یکی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: «این یکی از پیچیده ترین عملیات‌های جمع آوری اطلاعات در آمریکا است که یکی از وسیع‌ترین برنامه‌های جاسوسی اف بی آی را نیز درگیر می کند.»
 
این فرد گفت: «در این میان شناسایی اسرائیلی هایی که به انجام اقدامات جاسوسی مشغولند، دشوار است، چرا که آنها اغلب با هویت جعلی وارد کشور دیگری می شوند، همانطور که در دبی هنگامی که یکی از مأمورین موساد مقام حماس را به قتل رساند، این کار را انجام دادند.»
 
آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود نوشت: دیگر سازمان‌های جاسوسی نظیر سرویس اطلاعات مخفی انگلیس که با عنوان "ام آی 6" شناخته می شود، از لحاظ روند کاری شباهت بسیاری با آمریکا دارد. ام آی 6 اجازه دارد در نیویورک فعالیت کند، اما در عوض تمام اطلاعاتی که مأموران آن جمع آوری می کنند باید در اختیار مقامات اطلاعاتی آمریکا قرار گیرد.
 
این گزارش افزود: سازمان سیا مجوز انجام فعالیت‌های جاسوسی در داخل این کشور را ندارد، اما از زمانی که سازمان ملل در خاک آمریکا بنا شد، این مجوز نیز به سیا داده شد تا فعالیت‌های محرمانه‌ای را در آنجا به انجام برساند. مقامات سیا هم‌اکنون مجوز این را دارند تا خارجی‌ها را برای انجام فعالیت‌های جاسوسی برای آمریکا به خدمت بگیرند؛ این برنامه اولیه فعالیت‌های سیا در طول برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل است.
 
بر اساس این گزارش، علیرغم اینکه عنوان می شود، سازمان سیا و اف بی آی اختلافات بسیاری با یکدیگر دارند، در طول برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل همکاری نزدیکی را صورت می دهند. سیا و اف بی آی اسامی مورد نیاز خود را از طریق ویزاهایی ارائه شده برای ورود به آمریکا انتخاب می کنند و در این میان کشورهایی مثل ایران و کره شمالی که اف بی آی و سازمان سیا نمی‌توانند به طور عادی در آنجا فعالیت داشته باشند، گزینه‌های مناسبی در این زمینه به حساب می آیند.

 


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/7/19ساعــت 2:28 عصر تــوسط آخرین سرباز | نظر