سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیلبوردهای لندن/امام حسین (ع)

مدتی قبل که دیدگاه برخی از اندیشمندان جهان را در مورد امام حسین(ع) مطالعه می‌کردم در دل به داشتن چنین امامی که آوازه آزادگی و شجاعتش دین و مذهب نمی‌شناسد افتخار کردم. اما یک نگرانی در اعماق وجود احساس می‌کردم و آن نگرانی از این جنس بود که؛ آیا ابرقدرت‌های جهان به راحتی از کنار این صحبت‌ها خواهند گذشت؟

امسال در ایام محرم با تصاویری مواجه شدم که برگرفته از همان جملات بود. تصاویر آن اندیشمندان مشهور جهان در کنار جملات ایشان در وصف امام حسینِ ما شیعه‌ها، که بر بیلبوردهایی شکیل و قابل توجه در شهر لندن نقش بسته بود. این تصاویر بعضاً در سایتهایی(از جمله + و +) منتشر شد و ایمیل‌های زیادی هم شامل همین تصاویر بین مردم امام‌حسین‌دوستِ ما رد و بدل شد. هر شیعه‌ای که در یک نگاه کلی به آن بیلبوردها بنگرد به وجد می‌آید که چطور این بیلبوردها در لندن نصب شده‌اند؟ اما ... اما متاسفانه عده ای به نگاه کلی به تصاویر بسنده کردند و از غوغایی که پشت این تصاویر بود بی‌اطلاع ماندند و هر روز بیشتر و بیشتر این تصاویر را منتشر کردند.



بیلبوردهای لندن/امام حسین (ع)

وقتی کمی در این تصاویر دقت کنیم، متوجه می‌شویم که پایین این تصاویر، ‌آدرس یک سایت نقش بسته؛ www.azadari4imam.org . آدرس سایت را باز می‌کنیم ؛ زبان مورد نظر را انتخاب کرده ؛ کمی از ورودمان به سایت نگذشته که با مطالب عجیبی نظیر مقدس شمردن قمه‌زنی و آسیب‌رساندن به بدن، روبرو می‌شویم. متوجه می‌شویم که این سایت بیان می‌دارد؛ روی آتش راه رفتن و قمه‌زنی جزء شعائر اسلام است. تصویر زیر حاوی یکی از پرسش و پاسخ های مطرح در این سایت است:

سایت انحرافی عزاداری

اینگونه است که دشمنان ما، در شهری که مردمش از آیین دیگری هستند و نه می‌دانند اسلام چیست و چه می‌گوید و نه حقیقتاً امام حسین (ع) و هدف و مسیر مقدس ایشان را می‌شناسند، با ظاهری کاملاً پسندیده مردم را به سایتی شیطانی می‌کشانند و به طور ضمنی و زیرپوستی، تیشه به ریشه ی شیعه و فرهنگ امام حسین (روحی له الفداء) می‌زنند.

دشمن کارش را خوب بلد است؛ هم می‌داند چگونه آن جملات ناب را با دستان آلوده‌اش دستمالی کند؛ و هم می‌داند چگونه عشق به امام حسین (علیه السلام) را با انحرافات غیرعقلانی، مشوش جلوه دهد.

در این ایام که همراه با جنبش بیداری اسلامی و جنبش ضدسرمایه‌داری، هر روز به تعداد حق‌طلبانِ جهان افزوده می‌شود‌؛ چه راهی بهتر از این راه که بشود تاثیر گذاری امام حسین (ع) را (به عنوان اسطوره حق‌طلبی) برای ادیان دیگر کم کرد؟! یک روز در لباس دوست، یک روز در لباس دشمن.

در انتها دو تقاضا از دوستانی که بدون داشتن اطلاعات کافی و با نیات پاک اقدام به انتشار ، ایمیل و به اشتراک گذاریِ تصاویر بیلبوردهای مذکور می‌کنند دارم؛ اول اینکه وقتی تصاویر بیلبورد‌های لندن را می‌بینیم به یاد آن ضرب المثل معروف بیفتیم که "سلام گرگ بی‌ طمع نیست" و انگلیس هم ازین قاعده مستثناء نیست. پس قبل از آنکه تصمیم بگیرید این تصاویر را منتشر کنید، بادقت بیشتری به تصاویر نگاه کنید، حتی زمانی را اختصاص دهید به تحقیق در مورد حقیقت این تصاویر ؛ بعد عمل کنید. و دیگر اینکه؛ نگذارید حصار غربت امام حسین بیشتر شود. در صدد اصلاح و توضیح در مورد پشت‌ پرده ی آن تصاویر اقدام کنید. در سایت‌هایتان، از طریق ایمیل، گوگل‌پلاس و ... از هرکدام ازین طرق که تصاویر را منتشر کرده‌بودید، از همان طریق توضیحاتی که ارائه شد را نقل کنید تا ناخواسته با دشمن همراهی نکرده‌باشید.

 


+ نوشته شـــده در یکشنبه 90/10/4ساعــت 11:23 صبح تــوسط آخرین سرباز | نظر